Serviceprijs van het Jaar 2013

Ploeg kozijnen is enorm trots zich de winnaar te mogen noemen van de ‘Serviceprijs van het Jaar 2013’. Uit een veld van 658 bedrijven de finale bereiken is een topprestatie. Winnaar worden in een finale met vier concurrenten is een Olympische droom.

Ploeg kozijnen is enorm trots zich de winnaar te mogen noemen van de ‘Serviceprijs van het Jaar 2013’. Uit een veld van 658 bedrijven de finale bereiken is een topprestatie. Winnaar worden in een finale met vier concurrenten is een Olympische droom. Om in de Top 5 te komen hebben wij een aantal hordes genomen. Er is gestart met 658 kandidaten waarbij volgens een knock-out systeem na iedere ronde de sterksten door mochten. Naast Ploeg kozijnen bereikten deze bedrijven de finale: ATAG Nederland B.V., Canon Nederland N.V., Carrier Bedrijfskoeling Nederland B.V., SOLARLUX Nederland B.V.

Kwaliteit van de service

De uitreiking van de ‘Serviceprijs van het Jaar 2013’ heeft tot doel de kwaliteit van de service in Nederland te verbeteren. Het initiatief voor deze jaarlijks terugkerende prijs is genomen door DOOR Training & Coaching in samenwerking met het vakblad Service Magazine. De ‘Serviceprijs van het Jaar 2013’ is op woensdag 19 juni uitgereikt in het Veranderhuis te Doorn. De Top 5 presenteerde zich voor de vakjury en namen deel aan een aantal praktijksimulaties.

Rondes van de Serviceprijs

Op de website van de deelnemers is gemeten naar de zichtbaarheid van service en de contactgegevens van de serviceafdeling. Vervolgens zijn alle bedrijven telefonisch gemeten op klantgerichtheid. In de derde stap is aan de hand van de Service Performance Meting aan échte klanten gevraagd hoe zij de service ervaren. PLOEG kozijnen B.V. scoorde hier een goede 9,0 met als uitschieter een 9,8 voor de beoordeling van de servicetechnici. In de laatste ronde is een assessor met een technicus van de Top 10 op bezoek gegaan bij klanten. In finale op woensdag 19 juni kwamen alle kwaliteiten samen: kwaliteit, klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en klantbetrokkenheid.

Klantreacties

Onze klanten reageren enthousiast: ‘Ze zijn altijd eerlijk en open. Servicemedewerkers zijn enthousiast, werken accuraat en laten alles keurig achter’. Ploeg kozijnen vindt het belangrijk dat de klant tevreden is.